Masalah

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

The first One that we need to seek consultation from, given that we're in deep trouble is God. Allah, The Most Compassionate. Lepas tu, barulah kita boleh rujuk orang lain, sebagai satu usaha bagi melengkapkan doa yang kita baru tabur tadi. Bagi saya, blog inilah ruang mengarang permasalahan saya. Tempat saya meluahkan perasaan walau ada orang cakap saya neh poyo, foreveralone dan macam-macam lagi. Selalu jugak, saya akan baca sendiri pos yang saya tulis, sekadar untuk mencari jawapan kepada masalah yang sudah saya jadikan entri. "Blog Ini Semestaku"; saya rasa tagline neh masih relevan.

Semenjak kebelakangan ini, saya ada suatu prarasa (orang Putih panggil: premonition) yang kurang enak untuk awal semester ini. Ndaktaulah atas sebab apa, tapi saya dapat rasakan bumi tempat saya berpijak sudah semakin kuat gegarannya, digoncang sesuatu yang sedang mara. Dengan jumlah yang banyak. Menyakitkan? Mungkin jugak, ndak mustahil.

Earlier this morning my laptop's Bluetooth device has broken from the inside, I think. Saya ndaktau dari mana masalah tu datang. Restore, reinstall, uninstall, update... semua sudah saya buat untuk kasi pulih Bluetooth connection saya dengan HP (supaya boleh upload gambar). Gratis~semuanya ndak berhasil. Untuk sebulan dua neh, tiadalah gambar untuk menambah rasa enak entri LOL. Maka...

As if that didn't get worse, satu lagi masalah timbul, kali neh lebih parah. Charger handphone saya rosak, macam ada barang pecah di dalam kepala plag charger tu. Bateri hand phone tinggal sedikit. Takut ja family telefon, lepas tu dia (hand phone) berteriak nyaring mintak dicaj semula. Stres bila mau angkat ja hand phone yang berdering, bateri kongkang. Minta pukul >X()

Sekarang neh, saya sedang plan mau beli USB, memory card reader, earphone dengan charger. Prolly cost a lot (agak-agak dalam RM50), saya kata: baik tunggu elaunlah. Terus beli yang mahal gilak punya. Doa-doa jaklah supaya elaun cepat masuk, mudahan bulan neh. RM4500++ kot, sekali semua (elaun, claim tiket, etc.).  Life is wonderful bha masuk PISMP neh. Seriously.

Oh ya, saya ingat mau simpan-simpan jugak barang seribu dua (wait, lagi tiga, empat ribu tu mau buat apa??). Hahahahaha. Mau simpan, sebagai provisi. Bukan mau tembirang matang dari segi finansial bha. Bukan. Cuma, manalah tau. Kot-kot kecemasankah, ambil elaunkah, kahwinkah KASK. Menggatal. 

Juga, saya rindu keluarga. Dalam banyak-banyak semester, semester inilah yang paling saya tunggu penamatnya. Ndatau kenapa. Tapi betul, rasa begitu ada (kawan-kawan maktab, jangan sedih pulak baca ayat neh). Bha, bha. Teruskan mengemas. Dan ya, gambar di atas tu adalah spesimen Satio yang pertama di blog neh, dengan sedikit- well- ubahsuai sana-sini.

Comments

Popular Posts