Dilema

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Hari neh, hari bahagia. Dan agak mengelirukan jugak ahahaha. Mesti kamu pelik kenapa saya tiba-tiba mood agak ceria neh. To keep this entry short, I will be telling it with two set of pictures. Setiap set gambar mewakili satu produk yang saya sangat, sangat kagumi. Ibu suruh decide mana satu saya mau, dan dia akan belikan (rasa macam budak-budak minta gula-gula kapas strawberi*grinning*). Ah, abaikan. 

INI
ATAU
Mana satu yang patut saya beli? In b4, thanks to ibu sebab belikan benda yang sangat best neh. Ah, kau terbaik, bu! FYI, the first three is SE Satio and the latter three show SE Xperia Arc S. Hati saya kuat mengatakan SE Satio sebagai pilihan, tapi SE Xperia Arc nampak ranggi gila.

bercakap pasal spesifikasi, of course Xperia menang. Android kot, tapi itulah. Saya neh fotogenik, and not a geek tech. Jadi kemodenan Sony Ericsson Xperia Arc S ndak berapa menggamit: tiada xenon flash. Tapi saya mengaku, memang ia sedap dipegang sebab lebar dan tipis. Ergonomik, orang bilang.

Ayah suruh beli N8 (Dien punyaa~) dan tersenyum bila tengok Nokia N9 (Lumia??) di Internet. Ayah saya lebih trendy tau dari saya, jadi preference beliau sangat, sangat advanced dari saya. Hahaha dan LOL untuk saya yang obsolete. But then, saya adalah konsumer Sony Ericsson paling setia, jadi untuk mengkhianatinya susah. Mau Sony Ericsson jugak.

Petang tadi, saya dekati ibu dan bisik; "Bu, aku ambil Satio-lah. Aku ndak berani bawa, di sana (KL) takut dicuri...". Ibu senyum. Setuju. Paling lambatpun, dia bilang pertengahan bulan 1. Ndak sabar rasanya. And one more thing: 

terima kasih, bu!

Comments

zudien said…
Bha, should buy Satio if u like fotography, but kalau saya komfem ambil Arc S...makin mahal makin better...gagaga....android bro...canggih
Sven Medyona said…
Hahaha. Tu yang confused ^.~"

Tapi sudah nekad, mau Satio Xperia lain kalilah :)
good for you I guess. :)

dan aku masih dalam dilema juga mo cari hp apa. mau yang simple, but at the same time worth buying (tapi mo yang agak canggih juga. android type maybe?)

urgh.
Sven Medyona said…
WaoNe: Thanks.

Kalau kau jenis pentingkan technology, why don't you go for smart phones? Kalau betul-betul worth buying dan simple, Android, perhaps you can start with Sony Xperia X10.
zudien said…
Samsung is the best smartphone...but the camera is not good..
Suster Fyza said…
btul ckp zudien. camera samsung kualiti x bgus. tp ia smartphone yg hebat.
Sven Medyona said…
Boo untuk Samsung, boo untuk Nokia. Say 'YES' untuk Sony Ericsson. Hehehe

JK
I gotta mark your words then! haha. since I never experienced any smart phones before, so I think I'll go to Sony Xperia X10

*TEMPTATION*

Yassin!~ Kau buat saya ndak kesabaraaaaaaaaaaaaan urgh :P

btw mo tanya, berapa harga dia (range) kalau di M'sia? and can you share me any review bout it yang kau rasa "WOW!" (ada jak pun saya google, tapi as I said, saya kan bukan expert. especially kalau Sony-sony ni *sindiran berhemah* :P)
Sven Medyona said…
8 Megapixel, OS Android, has compass, et cetera, et cetera. Yang penting, touch screen jenis kapasitatif, maksudnya, kalau mau browse guna jari, ndak perlu tekan kuat-kuat. Hehehe. WLAN dia kira laju jugaklah, dan internal memory 1GB.

The price... I'm not sure, but here in Tawau, the price soared as high as SE Xperia Arc S itself. RM1000++

Popular Posts