Anonymous

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Saya asyik tulis pasal anonymity ja, ndataulah kalau saya neh betul-betul boleh difahami. I myself dunno really kalau saya betul-betul boleh bergelar anonymous. Pengertian saya yang pelik, mungkin. Hey, who knows? Or maybe, saya neh sebelah anonymous, sebelah lagi liberal. Itu yang perwatakan bercampur-baur tu. 

Apapun, saya bercita-cita untuk teruskan personaliti sebegini buat masa sekarang. Dan melayan sudut anonymous saya, saya buat lagi blog baru. Kali ini, picture-based. Dengan caption yang memang capture dengan sejelas-jelasnya apa yang saya fikir pasal waktu menangkap gambar tersebut. Saya akan cuba buang yang kurang ciri ini.

You can visit it here. Tapi komen, follow saya disable. It's my life, jadinya ndak perlu intervensi pandangan dari orang lain. Biarlah orang kata saya konservatif, biarlah. Kalau kamu mau komen pasal saya, ada blog ini, kan? Hahaha. 

Topik
Anonymity dari sudut pandangan saya adalah suatu keadaan di mana seorang manusia memilih untuk menjadi 'hantu' bagi pendiriannya. Mereka bukan takut, malah mereka sudah boleh kira cukup berani untuk mengambil pendekatan sedemikian. Mereka jadi anonymous sebab mau hidup dalam asceticism. Malas melayan junjungan berlebihan manusia.

Saya ndak kata non-anonymous sebagai attention-seeker, anyhow. Saya cuma kata, anonymous neh kira lebih secretive sikit dari orang normal. Sikit jaa. Kalau kamu tertanya-tanya contoh manusia yang agak anonymous, cuba baca pasal Marie Curie. Serius, sentap! (Tapi semuanya bergantung pada pengertian sendiri).

Saya pulak jadi anonymous sebab saya lebih suka untuk memerhati dari mengkritik. Ya, saya mengkritik (dan sebab inilah saya ata saya anonymous yang kurang berjaya) sesetengah orang, sesetengah hal dan sesetengah perbuatan pada sesetengah masa. Tapi biasanya kritikan itu, banyak pasal diri saya. Ah, menyalahkan diri adalah baik! Selain tu, saya jugak suka suka seni ... hahaha, hanya orang seni ja kot boleh faham ni ayat.

Kalau ikutkan, personaliti macam neh ndak berapa sesuai dengan profesion perguruan. Yalah, perlu ada kemahiran interpersonal yang mantap. Perlu sentiasa pandai bersosial dan melakukan pendedahan diri-sendiri. Ini rukun tidak rasmi dalam prospek keguruan. So what'll I do? Prolly I'll be remaining anon. Saya serahkan jaa pada Tuhan. Life'll figure this out, sooner or later.

Comments

Popular Posts