Banyak Benda Berlaku

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

And so, this is my third entry. Owh, banyak betul benda mau saya ceritakan. Tengoklah kalau ada masa-masanya, saya tulis. HoHoHo. Anyway, kelas kami sudah bertambah ahlinya. Dari 21, sekarang kami ada 27 kesemuanya. Makin meriah. Tell you what, daripada 6 orang yang baru register, lima adalah perempuan. Kakak semuanya (NadJoliey boleh berasa lega. Dia bukan yang paling tua sekarang XD). Ugh *shrugs* bertambah saingan.

Best

Kan kami (ahli PISMP) orientasi dua hari neh... jadi antara program yang ada dalam tentatif kami adalah sesi bersama Pengarah maktab. He's a wise man, I'd say. Cara beliau cakap, sebut satu-satu perkataan betul-betul masuk. Pengalaman yang drive beliau semasa menyampaikan ucapan. Saya semakin admire owh, this great man. He's somehow familiar to me.

Petang, kami buat sedikit sesi motivasi dengan Puan Jumiah binti Mustapha, kaunselor maktab neh. Dia punya confidence level was awesome. Superb. Splendid. Semualah. Apapun, enjoy gila talk beliau dan adalah dapat input. Pasal remaja, pasal duit dsb., semuanya betul. She's a counsellor like one of a kind. Saya petik kata-kata dia:
"Bila kamu dapat di sini, ingatlah; bahawa kamu sudah menutup peluang orang lain..."
Hebat, kan? Saya semakin yakin yang resolusi 2012 saya boleh dicapai, inshaAllah. Tuhan sudah bukakan jalan. Saya mau mula semula apa yang patutnya saya mula kira-kira dua tahun dulu. Belum terlambat, saya kira. Menjadi lebih serius, saya makin nampak rasionalitinya (tapi saya ndakkan korbankan unsur humour saya, kalau ada).

Last... saya buat profil Facebook baharu. Lihat sini. Huha! Saya hanya akan Approve mereka-mereka yang saya kenal dan perlu kenal ja, buat masa neh. Penatlah melayan orang yang ndak pernah saya jumpa face to face, apalagi yan bukan eye to eye dengan saya. Asyik ajak debat jaa :(

For the time being, I prefer anonymity (saya kira ini langkah bijak untuk bermula).
Yep. This'll be me, soon...

Comments

Mawaddah Aufa said…
Hi buddy. Long time no see...
Sven Medyona said…
Hi, Farah. Yeah. It's been a while =)

Popular Posts