Meskipun

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Alhamdulillah, hidup lagi saya (kita) hari ni, hari ke-21 cuti. Means that we have another half of the holiday to be enjoyed. Setakat neh, memang cool; releks jaa biarpun tiada aktiviti yang patut diberitakan di sini. Steady LOL. Banding di maktab kalau begini; mesti boring tahap cipan berak kapur.

Hey guys, just wanna share this thought: pasal ibadah. Cuba renungkan ibadah kita (sayalah, terutamanya), semakin hari semakin baikkah? Bagi saya, kekhusyukan ibadah tu semakin kurang, ndatau kenapa. Malu depan Tuhan bila benda macam Isya' jam sebelas malam dibuat. 

Bukan mau aibkan diri-sendiri, supaya saya malu sikit. Bencilah bila saya kalah dengan ateis di Facebook tu. Mengasi keliru ja kerja dorang. Ya, saya boleh lawan. Tapi saya malas dan kalau sudah malas, memang keraguan tu tambah besar. Astaghfirullah~

Biasanya, resolusi kepada keraguan yang dorang (ateis, kafir) neh lontarkan akan hilang jugak (of course, melalui taqarrub fillah, pembacaan, pemahaman dan tadabbur Al-Qur'an), dan akhirnya tambah kuat iman. Cuma sehari-dua saya rasa tension sikitlah, dengan beberapa orang di Facebook. Status dorang, komen dorang; sangat bikin panas, bikin ruined saya punya suasana berehat.

Terfikir jugak mau deactivate Facebook untuk selama-lamanya, tapi bila teringat Facebook adalah satu-satunya cara berhubung dengan kawan-kawan lama atau baru (nota: saya tidak suka  SMS atau telefon), berkongsi masalah dan berdakwah (kononnya), bantut keinginan. Tuhan tolong orang yang tolong Dia (doesn't mean He needs our help, though). Semoga Allah sentiasa memberi petunjuk kepada kita semua, supaya selamat dunia dan akhirat.

Ibu punya hasil kerja.
Adik nombor tujuh. Macam abangnya, dia obses dengan kamera.
Hah, kan betul~
Kiko ^^
Cuba buat efek yang DSLR mampu buat. But then, again, Hazel's a Hazel. Sehebat manapun sesuatu itu, kita ndakboleh mengharap ia melakukan sesuatu yang berada di luar kemampuannya.
Bha, kalau kamu mau hantar surat, alamatkan ja kenombor neh, Jalan OKK Abu Bakar, okay?
Keluarga.
Obsesi (kamu taulah saya neh).
Beauty :)
Keluarga kami, adalah accidental florists. Banyak bunga cantik yang hidup subur, biarpun tiada penjagaan rapi.
Ini flat guru. Flat guru ini berhantu (macam pengajaran fonetik prasekolah pulak).
Di sini jugaklah, baru saya sedar satu benda: things are best at they natural state. LOL

Comments

Popular Posts