Pagi Ini, Dengan Sesuatu

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Kemengarutan disambung. In before, thanks to my blogmate, Suster Fyza for her first entry. Tell you what, kau ada masalah yang besar dengan saya. Yang besar sangat (actually, saya cemburu bha dengan penulisan kau). Splendid! You're doing it absolutely right. And one more thing, sila jangan humble, or else... :D

Kegilaan berblog, saya berkeras untuk teruskan. Despite the inner voice which constantly force me to stop at it, for once. Saya ndakkan berhenti LOL. ZJ tanya "Sampai bila berblogging?", saya mau jawab, "Saya saya mati". Seriously. Ok, imagine this. 20 tahun akan datang, masa di mana saya sudah punya anak and possibly even, grandchildren. As I am not a good memory retriever, dengan apa saya boleh kasi cerita baka saya pasal hidup saya yang dulu-dulu (I mean, yang sekarang neh)? Saya sedar, mungin saya kelewatan sedikit dari sepatutnya.
Kitalah kunci kepada diri-sendiri.
Bercakap pasal maksud berblogging, mulut kamu mesti sudah berbuih baca balik-balik dalam kebanyakan entri saya neh, pasal cari diri-sendirilah, pasal tingkatkan keyakinanlah, berdakwahlah. To be exact, yes. Semua yang di atas, saya maksudkan sungguh-sungguh. Allah melihat usaha saya, inshaAllah. Usaha kita semua, dengan keikhlasan yang kita taburkan. Bukan sekadar inginkan pulangan Nuffnang, tapi harapnya kita mampu memberikan yang seadanya, terbaik yang kita mampu.

Downside

The downside of blogging is, umpat dan fitnah. All the time. Sebab tulah, kadang-kadang kalau ada idea, saya tulis panjang-panjang, post kemudian padamkan. Saya fikir, saham dosa yang saya tulis dalam blog (and other Internet space) masuk akaun sampai kiamat, matilah. Takut kot, jadi macam neh.

Blogging neh bukannya ada kebaikan sangatpun. Bukan dapat duit, bukannya selalu raih populariti. Malahan, kita diejek and sometimes ridiculed for writing the things we thought to be good. Macam kalau komen pasal politik, orang akan kata kita lemah asas ilmu siyasah. Entahlah. Buang masa lagi, penat lagi menaip. So yes, please re-think when you are to decide whether to be or not to b a blogger.

At places in my daily routine, saya macam mau buang ja kegilaan menulis perkara yang sia-sia neh. Tapi, bila saya fikir, sudah dekat setahun setengah aktiviti ini terikat dengan saya. Not trying to brag, tapi sekarang saya ada sembilan blog x.x". Somehow, I can't get away with this. And away from keyboard, filling in this text box and posting it.
Tersentuh dengan berita neh :')

Comments

Popular Posts