Mesin Masa

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Beginikah rupa mesin masa nanti?
ZJ ada tulis pasal mesin masa di sini: apa yang dia akan buat dengan mesin tuh. Baru-baru neh, dengan penemuan tenaga negatif, saintis sudah buat prospek mesin masa sebenar. Saya pun mau jugak tulis keinginan saya bila dapat naik mesin masa. . Ah, kita tinggalkan sains, mulakan  Ada yang sedikit childish LOL

1. Akan ke masa kecil: mengalami semula masa-masa bahagia masa saya dimanja. Hahaha~sekarang lagi kena manja, tapi kurang sikit sebab sudah tua. Lagipun, ada adik-adik lagi- ibu selalu jugak kadang-kadang timang saya *true story*. Cuma, keadaan sudah lain. Lain rasanya dengan masa kecik-kecik dulu.

2. Akan ke masa depan: mau tengoklah, kalau betul saya ndak kawen. Dulu, saya pernah kata ndakkan kawen LOL. FBI, NadJoliey dan ZJ kata, "Someday, you'll find someone". Orang kata, "Someday, you'll find someone who will change you; even your hardest principle". Saya hahahaha ja untuk semua ayat menggolikan tuh. But then, who knows? ;P

3. Mau ke masa lalu: lebih tepat dua tahun dulu. Saya amu isi borang biasiswa zakat Sabah, supaya saya boleh sambung study luar negara. Cita-cita mau ambil Sains Politik @ Sejarah somewhere in Europe or Australia tinggi sangat masa di MRSM, sampai termimpi-mimpi. Ugh~

4. Mau pergi ke tahun 2010: perbetulkan kesilapan yang saya buat dengan 4S, I mean the 'Experiment' thing. Sampai tiga orang terluka jiwanya (ehh, saya pun kechewa apa?). Hahaha. Seriously, saya ndaktau apa yang saya fikirkan masa tu, dan apa yang orang fikir masa tu :S

5. Ultimately, saya mau ke masa depan jugak: tengok diri-sendiri. Apakah saya akan jadi orang berjaya atau ndak. Dengan itu, saya boleh revise diri yang sekarang supaya masa depan jadi lebih baik. 

Jap, bila fikir semula, ndak payalah. Best lagi kalau kita ndaktau apa yang ada untuk masa depan kita. Kalau tau, kurang saspen dan kurang menarik. Urmm~macam tengok wayanglah, kalau sudah tau apa yang jadi di akhir cerita, mesti lame gila. So NO: I won't use time machine to see what future has for me, moreover changing the mistakes than I've done, if any.

Paling pun, mintak di syurgalah :)

Comments

Popular Posts