Pengalaman Itu Penting


ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Baru habis balik dari Planetarium. Enjoyment beyond words. Saya meraikan setiap saat bersama kawan-kawan dan para pensyarah (actually, there was only Miss Tan). Space Hunt, astro-photography session, tengok 'Transformer: Rise of The Dark Blah Blah' dan lucky draw. Saya mau kasi panjang neh entri, so akan tulis kejadian/events satu-persatu. Lazy readers gonna hate ;P (gambar ihsan Gradient Lok)

Space Hunt

Semua peserta disuruh buat satu kumpulan, maksimum lima orang. Since tiada yang mau/perlu dilukakan hatinya, saya beralah (alah, that BBF things that happen when you were to decide groups). Saya masuk group Miss Tan dan Arif. And guess what? We were the first group to have finished. Memang gembira gaban. Tapi sedih, stickers nda dilekat ikut urutan checkpoint, jadi kami nda dapat apa-apa LOL. Ia pengalaman yang berharga, anyway. 

Walaupun nda menang, dalam hati rasa puas. Of all groups, we were the fastest. Dan ya, point Ariff betul. Pemberi taklimat nda bagitau syarat tu (lekatkan stickers) dan worse yet, ndada ditulis dalam kertas arahan.

Astrophotography

Sebelum Space Hunt tu, kami disuruh buat pilihan, sama ada mau buat Space Hunt, night-walking atau astrophotography session. Saya sedih, sebab teringin bebenor masuk sesi bersama jurugambar semesta. Tapi kumpulan sudah dibentuk, maka saya korbankan sesi tu. "Maybe net time," I whispered.

It turned out that, memandangkan kami cepat siap, Miss Tan decided untuk masuk dalam. Saya terloncat-loncat mau ikut dan dia benarkan. Sempat pulak sesat dengan beberapa foreigners (I think). Lucu tengok dorang mundar-mandir mencari pintu teater. Kelakarnya, punya main besar papan tanda diletak, dorang nda jugak dapat.

Masuk jaa, nampak Farah Musa, si photographer mahsyur. Ahahahaha. Sat far besides Miss Tan and mencuba jadi sponge. Absorb semua penerangan beliau berkenaan alam semesta She's a Physics lecturer and saya berani taruh beliau lagi banyak tau berbanding speaker sesi tu. 100 bucks, how about it?

Paling best, saya dapat t-shirt. Di dunia neh, hanya ada dua ratus jaa t-shirt tu. Dan untuk dapatkannya, perlu jawap soalan. Ada enam lagi tinggal and I couldn't answer all five. Sampailah soalan keenam, soalan darn terakhir; belum habis penanya baca soalan, saya angkat tangan: "Ursa Major!". And sweet candies I got it right. Penanya lempar t-shirt bersaiz XL kepada saya.

Lucky Draw

Nothing much. Selain dari sebuah filem yang dijedakan pada masa klimaks dan nombor yang nda si-announce, tiada yang best. Cuma dapat tangkap beberapa gambar bermakna (akan diarkibkan dalam blog Satio-Sven)

Refleksi

Amboi, macam buat assignments jaa (adakah ini tanda saya rindukan assignments?). Hahahaha. Kesimpulannya, never missed any activities bila dibawa. You simply shouldn't underestimate kesannya pada kamu. Thank God. Despite the unforgettable defeat, I've won something: it's knowledge. Memories. Thoughts and new perception about how this is this. Dan last sekali: 
"You may not be able to see God via star-gazing, but you'll be forever kinda miss Him, as His Presence could be felt."


Comments

nice experience and glad u shared it with me who didn't able to join this precious moment..:') kalau la lappy ak tak rosak.:')
Sven Medyona said…
No worries, ada rezeki lain kot. Ahahaha. Pasal gambar, will post it later, after I'm done with assignments :)

Popular Posts