Ikhlas Kauberi, Ikhlas Kauterima

Saya taip decent, dan ini keluar. D'AWWWW~~
ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Mereka yang kenal saya, tau keanehan saya bersosial. Sometimes, I can be too serious and sometimes, too hilarious. Moody. Saya nda expect kena suka sebenarnya, bila perangai bagai biawak bercabang lidah begitu diamalkan. Malahan, saya rasa selesa bila orang kata I'm a freak. Entah kenapa, it fits me.

(ahh, here we go again... Sven dan kepoyoannya bercakap mengenai kawan Apa dia tau?)

Saya jenis yang releks sudah. Orang mau cakap apa, saya biarkan. Dengan alasan bahawa kata-kata orang sepatutnya nda menjejaskan hidup saya. Dan saya lebih suka bersiap indifferent, walaupun dalam hati saya akan menggelegak kemarahan. Unless, you critic those whom I love: that'd be another story.

Perihal menerima mengingatkan saya pada Aizat. Pada Ewi, pada Ardie, Dien dan Arif. Pada Farah Gemo dan Naz Joliey serta kawan-kawan lain yang saya rasa agak rapat. Memandangkan keluarga jauh, maka dorang nilah yang selalu jadi substitutions. Memang ndakkan saya, I tell you- my mother is like, bezillion times better than anyone else. Ahahaha.

Semua orang tau, yang sedang menulis neh tiadalah rupa sangat. Hahaha. Harta pun, setakat boleh teruskan hidup ja (I'm not gonna cry! I'm not gonna... *sobs*). Badan kecik kerempeng dan cakap gugup-gagap. There's absolutely nothing I could offer to humanity, aside from this unknown warehouse of rants. Ini yang menyentuh saya. Kawan-kawan, just like my siblings, menerima saya apa adanya. Bahkan kekurangan saya, mereka tambah. Lubang mereka tampalkan. Tuhan, dengan beginilah saya jadi kuat!

(subhanallah, terima kasih padaMu yang memberikanku kekayaan ini: kawan)

Baru-baru neh, saya terperasan yang seseorang berkelakuan pelik terhadap saya. I mean, in a sense that, dia nda puas hati. Entahlah, ilusi jaa kah atau paranoia atau betul-betul berlaku. The story goes like this: dia nda benarkan saya bercakap/rapat dengan sesiapapun. Asal kawan saya mau buka mulut atau saya mau kongsi sesuatu, dia interfere dengan kurang sopan sekali.

Sedih, bila mengenangkan di luar sana dia seorang yang dipandang mulia. And please, don't ask his/her name. Dan jangan pulak ditebak (teka LOL), anti jadi fitnah. Sedang fitnah itu lebih berat berbanding membunuh. Hah, nda pasal-pasal dapat dosa membunuh pulak yer~
Rindu pulak KOGUM, jadi saya korek blog lama, dan edit dan pos di sini.
Anyway, saya nda ambil port sangat. Dia mau hijack semua kawan saya, saya nda kisah. Because I believe they're faithful and unprovoked to such heretic social intervene. Maaflah, bahasa kasar sikit (what'd you expect from Sven?). Kawan saya tau siapa saya. Mungkin.

Jadi musuhku, percubaan kau akan gagal sekali lagi, nampaknya. Buang liur jaa kau berceloteh cuba memenangkan bicara, yang ikhlas akan tetap bersinar. Yang kudam, yang kusam dan kelam macam kau layak dipanggil 'soulless talker'. Lawak bila kawan saya jawab soalan kau sekadar ingin menjawab.

Ketidakikhlasan, mereka boleh hidu itu. Dan itu kau dapat balik. Wassalam.

Comments

Popular Posts