They're Hatin'

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Bila kita melakukan perubahan atau membuat keputusan, seperti kata Makarni, memang menyakitkan. Reaksi orang apalagi diri-sendiri yang rebel yang sebahagian besarnya negatif, memang sebahagian dari agenda perubahan diri. It's up to us to stay in the struggle or to keep on wrestling with their/our bad notions- and most importantly our newfangled self. Memang sukar, kalau kita perhatikan ia secara definitif, kita umpama berperang dengan seluruh dunia.

Hahahaha!

Ini motivasi dari saya secara ikhlas, when you're in the middle of changing to someone better; keep it up. Bukan ja ia mampu menjelmakan diri kamu yang sebenar, ia juga menampakkan who's your true friends and whatnot. Kawan sebenar bukan jaa akan sokong bahkan akan bantu kita. 

Tapi perkara paling best adalah apabila melihat MUSUH kamu bertindak balas. Kalau yang ndakda musuh macam saya neh, ndapalah (I hope) hehehe. Tapi kalau yang ada musuh, tengok jaa musuh kamu tu ternganga hingga jatuh rahang bawah terkesima dengan revolusi diri kita, nikmat gila. Di sini bukan saya nak kata bermusuh itu bagus dan kita berubah untuk menyebabkan musuh kita nampak kalah, ya. Jangan salah sangka.

They're hating our changes most probably not due to the positive attention we get. Bukan jugak kerana kita telah melakukan sesuatu yang jelas-jelas mereka nda boleh buat. Kemungkinan besar musuh melihat kita dengan keadaan separa trauma kerana ejekan/penghinaan/kutukan/senda mereka sudah nda boleh provok/hina/memberi kesan kepada kita. Trust me, I'm experiencing it :P

Perubahan: ia membuatkan kita jauh lebih kuat, meskipun hanya sesaat selepas melakukannya.

Comments

Popular Posts