Biasa-Biasa

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Bila saya melihat balik semua perkara yang saya sedang lakukan (jujur, saya sedang berusaha untuk memajukan diri), saya berhenti berjalan. Berdiri sebentar, melihat sekeliling. Mencongak posisi diri. Lalu saya kata, "This is not my world!"

Ya, pernah dulu saya janji dengan diri akan jadi aktif, merubah diri dari seorang 'siput babi' kepada manusia. Saya berjanji ingin mengisi borang pertandingan sajak, pengucapan dan debat yang telah lama saya tinggalkan dulu. Saya mau mensinergikan diri, macam cakap H. M. Tuah dan Saiful Islam. Saya rasa diri ini diciptakan untuk menjadi manusia hebat, maka saya mulakan langkah dengan memberanikan diri berucap di depan orang.

It turned out that, I was trying to kill myself. Pemaksaan kepada rutin yang saya sudah nda biasa buat saya berfikir kenapa perlu berubah; kepada perlu menjadi seorang murid yang aktif, kenapa begitu dan begini. Saya even persoalkan kenapa saya perlu libatkan diri dalam acara berorientasikan populariti tu?

Saya gali diri dengan lebih dalam. Nampaknya, sebahagian diri sudah matang, memikirkan bahawa untuk melakukan kebaikan, menyebar kebenaran nda perlulah mau grand sangat. Cukup dengan Facebook, blog, interaksi harian- cukup. Nda perlu fikir yang berat-berat.

Untuk masa neh, saya cuma mau cakap: saya undur diri seketika dari semua aliran menggila manusia yang sendat dengan pelbagai acara. Being a teacher with a medium wage and a Polo car, besides a one-storey house that has mini library is enough for me. Saya ndamaulah sudah bergerak, kalau boleh mau berhenti berpentasan.

Maaf. Kbai.

Comments

Popular Posts