Bersara

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Saya ndatau bila kali terakhir saya terlibat dalam aktiviti public speaking atau lebih mudah, pengucapan awam neh. Mungkin tahun lepas kot, dalam proses melengkapkan tugasan semester. Nah, itu pun kerana faktor menyempurnakan assignment, bukan atas kepuasan sendiri. Saya rasa, bersara nda ngam kot untuk terangkan pendirian saya berkenaan public speaking. Mungkin repulsif. Ya, mungkin itu.

In case kamu tanya kenapa...

Just in case kamu tertanya-tanya, saya jawablah. Untuk elakkan cakap-cakap serta perkataan dusta. Beforehand, terima kasih kepada Razvi sebab dia bantu saya tegaskan ketidakinginan saya bila disuruh ikut public speaking dalam Malam Kebudayaan. Saya angkat telapak tangan, menolak.

Sebabnya biarlah dirahsiakan. But one thing's sure; saya nda enjoy public speaking macam dulu-dulu lagi. Saya sudah kekaburan idea pasal tujuan utama pengucapan awam. Populariti? Hadiah? Penyampaian idea sendiri? Entahlah. Semakin kabur benda neh. Untuk elakkan yang nda baik, lebih baik nda ikut, kan? Hehehehe.

And in case itu nda dapat puaskan hati kamu

Ya, saya minat public speaking. More than any other verbal activities. Tapi untuk beberapa masa sekarang neh, menjadi pendengar lebih menyeronokkan. Pastikan ilmu cukup barulah dada lapang selalu untuk menghamburkan kata-kata. And the sincerity factor: how can I assure that I'll give 100% commitment on this? 

Hard question, eh?

Comments

Popular Posts