Tidak Lai (Yolah Tuu~)

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Hohoho... sudah lama nda bercerita pada blog neh. Ndalah dalam sangat rindu tu, since I've got nothing to say, plus, I have many assignments, plus, saya terpaksa menguruskan blog satio-sven yang mencapai dekat 150 sehari tu (uwekk~riyak gila, padahal baru sikit.Inilah nda pandai maju-maju blog neh). Hey, saya cuma bersyukur bha. Oh ya, not to forget, my youngest blog: bilikbilikkecil.blogspot.com. Blog neh sudah lama saya rancang untuk buat, cuma tiada ilmu cukup dan keizinan. Ia membentang sisi politikal saya, so no more improper littering of political junks in this blog.

Menjadi 'zoon politicon'

Dr Muhammad Imarah mengatakan bahawa salah-satu dari penyempurnaan sifat manusia dalam konteks tamadun ideal adalah dengan melibatkan diri kepada politik (bukan pendapat beliau, cuma intinya yang saya gubah dan olah dengan bahasa sendiri). Politik adalah sesuatu yang manusia tidak dapat elak; sama ada mereka terjun ke dalamnya atau terkena palitan lumpur.

Saya sukakan politik, sebenarnya. Ia berpotensi menyatukan ummah jika dilakukan dengan betul. Pemainnyalah yang membuatkan saya loya tiba-tiba dan meninggalkan medan pertempuran. Maaflah. Sebab itu jugaklah saya buat akaun baru Facebook; sebab saya sudah jenuh berdebat. "Biaq pilah kat depa!" kata Tun Dr Mahathir Muhammad.

Hahahaha. Kbai.

Comments

Popular Posts