"Terukir Di Bintang, Tak Mungkin Hilang, Cintaku Padamu..."

Cosmic voyeurism LOL (please don't look up for the meaning if you don't know. You'll poop).
ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Can't  wait for our first trip to Petrosains for this year. Memang saya neh,  gila-gilalah minat mau pergi dan paling penting, inshaAllah boleh belajar something. Dorang kata ada kelas (amboi, kelas)- maaf, ada sesi belajar mengambil gambar bintang. A couple of question arose. Firstly: apa gunanya dalam hidup saya? Ada DSLR pun nda pernah, mau lagi mahir ambil gambar bintang. And secondly: saya risau kalau waktu lawatan tu lebih dua jam. It'll start by 6:30 or 7:00PM dan ini yang merisaukan saya. Kot-kot terlebih dua jam, habis terkorban waktu Maghrib (but I ain't).

Pasal soalan pertama, bila saya browse Google, key in 'star photography', I threw up rainbow: gosh, memang sangat berhargalah. Memang indahlah tangkap gambar angkasa lepas neh (as above, lads and gents). Mana taulah nanti saya ada Mark VI kah, who knows, kan? Bolehlah aplikasi kemahiran yang akan saya dapat nanti. Ahahaha. And last but not least:
"Dia lah yang telah mengaturkan kejadian tujuh petala langit yang berlapis-lapis; engkau tidak dapat melihat pada ciptaan Allah Yang Maha Pemurah itu sebarang keadaan yang tidak seimbang dan tidak munasabah; (jika engkau ragu-ragu) maka ulangilah pandangan - (mu) - dapatkah engkau melihat sebarang kecacatan?" 
-Surahtul Mulk, ayat 3

Comments

wait a sec, korang pun pergi petrosains juga ka? bila tu? sebab kami pun ada pegi sana juga another 2 weeks, ada kursus lecturer cakap...
Sven Medyona said…
Oh... sila tengok notification kau. HAHAHA.


...wait for my next entry. Kasi cerita.

Popular Posts