Perjuangan/Penyesalan

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH
This is the my dream: a hot coffee and a Leica camera.
Tertulis dalam makalah takdir, penyesalan akan sentiasa terjadi selepas tindakan. Penyesalan datang dari pelbagai sumber dan wujud dalam pelbagai bentuk. Sumber contohnya: tidak belajar sungguh-sungguh, tidak confess kepada seseorang, tidak tumpukan perhatian; manakala bentuk-bentuk penyesalan adalah: sedih, marah, kecewa (kebanyakan kes, ini), geram, bersemangat untuk bangkit semula.

Saudara-saudari, dalam apa cara sekalipun bentuk dan punca penyesalan, tidak akan pernah terjadi ia jika tindakan atau keputusan diperjuangkan untuk dilakukan dengan bersungguh-sungguh. Perjuangan, walau bagaimana tidak menjadipun ia, tetaplah tidak mengaruh penyesalan bahkan menjemput ketenangan. At least, bila orang persoalkan kebolehan kau, kau boleh jawap; "Saya dah cuba yng terbaik, OK?"

Saya adalah antara orang yang lambat sedar hakikat ini. Atau, sedar, tetapi tidak kekal. Mata saya tidak se-cool mata orang lain yang boleh tembus melihat ke masa depan tentang konsekuensi tindakan-tindakan saya. Saya akan lebih selalu dilihat menderita sakit jatuh dari sedang memikirkan kesan terjun dari asalan jatuh saya. Putar belit? Haa... get used to it

Cara saya bekerja "less paper, less paper", seperti Thomas A. Edison dan Albert Einstein, saya tidak percaya nasib saya doomed hanya kerana gagal menjawab benda-benda yang saya tidak suka. Saya hidup, mahu melakukan apa yang saya minat. Tidak sepatutnya ada menyanggah hak saya yang ini.  Period.

Saya punya intuisi yang mengatakan bahawa saya tidak pass dengan baik semester neh (kalau pass-lah). Kalau dalam perenggan pertama saya kata saya tiada minda prospektif, di sini saya umumkan bahawa saya ada prarasa yang unik. Sensa keenam, orang kata.

Hantu~??

Eh, btw, dua hari lalu saya nampak hantu. Berbaju kelabu, lelaki. Masa tu Subuuh, lepas bersihkan diri. Saya yang tengah menyidai tuala, menyedari bahawa diri yang cute ini sedang diperhatikan. Ekor mata menangkap lelaki tadi di tingkat dua (saya tingkat satu). Saya beranikan diri mengalih pandangan and I hell swear I saw him hiding behind the column. Meremang bulu roma ceritakan benda neh. 
Sedikit besar baju'nya', kulit  bangsa Melayu.
Lepas habis Subuuh, balik dari surau, saya dapat rasa yang dia masih memerhatikan saya dari balik tiang tadi. Sebelum tu, saya ingat dia pencuri. Biasalah IPG Teknik dengan kes kecuriannya. Tapi bila nampak seorang junior lalu belakang tiang tu,tiba-tiba shivering. LOL, mana lelaki tadi pergi?

Setakat neh, belum ada penjelasan. Atau, saya belum jumpa penjelasan kepada insiden tu. Saya; nampak benda-benda aneh di blok neh memang selalu.  Malas nak kecoh-kecoh cerita dekat orang. Sebelum neh, saya nampak kelibat perempuan rambut mengurai ke depan tutup muka, sedang menundukkan mukanya. Macam dalam sesaat lebih (Anuar Zain KASK), lepas tu hilang. Weird thing is, dia boleh sembunyi belakang pintu. Saya tengok 'dia' melalui pantulan cermin.

G'LOL. Sangat berlarian dengan tajuk entri.

Comments

hetty said…
No Promises - Favourite ! :D

Nasib baik saya baca ni jam 9. Kalau 3 macam selalu, *die*

About penyesalan, hahahahahha hanya mampu ketawa. Jangan menyesal, untuk benda yang kita tak nak :)
Sven Medyona said…
IKR???

Ahaha.Thanks for believing. Ramai orang saya cerita, dorang ndamau percaya. So, saya fed-up lah nak cerita.

Huuh. Tau kenapa teori dipisahkan dari fakta? Sebab teori sukar direalisasikan.

Popular Posts