Wanita, Oh Wanita!


ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH
Lelaki adalah pemimpin: there should be no argument about this. Jika adasejuta wanita pun--hatta sejuta--dan seorang lelaki; haram untuk wanita memerintah kerana itulah apa yang disabdakan oleh Rasulullah SAW. Baginda memang tiptop-lah dalam ilmu kemanusiaan (yalah, sudah diwahyukan oleh Pencipta sendiri). 

Dilarang wanita memikul beban banyak-banyak kerana mereka punya tanggungjawab lain; membesarkan dan mmelihara keluarga. Penyataan wanita dilarang memimpin bukanlah penghinaan, bahkan itulah caranya Islam memelihara kesucian, kerapuhan dan kelembutan si wanita.

Jadi pemimpin, terpaksa hadapi banyak tohmahan. Terpaksa sentiasa kuat dengan setiap kemungkinan diserang, ditembak, ditikam; sebagaimana Rosli Dhobi menikam Gabenor British atas amarah untuk merdeka. Maka, dengan perlepasan tugasan ini, Tuhan memelihara wanita dari sebagai ancaman politik whatsoever. Mudah, kan? Hehehehehe. And if you think that's it, then you're dip-sheet wrong. There's more than meets the eye.

Menjadi pemimpin, you have to lead. And leadership isn't just telling people what to do but do the things you're telling. Prinsip give and take. Wanita bukannya tidak kuat, kerana jika wanita lemah, maka dari siapakah kita jika bukan hasil dari perjuangan hidup dan mati seorang wanita bernama ibu? Dan wanita itu bukannya tidak cerdik, because they have a mind that controls over nine lusts. Itu memang perlu akal matang untuk melakukannya.

Seperti yang saya kata tadi, leadership is doing what you're telling. So, bayangkan seorang wanita memerintah dan didesak mengajarkan strategi-strategi peperangan, maka dia terpaksa amalkan juga ilmua itu. Mereka jatuh hukum wajib berperang which is, for me, a transgression towards their physical abilities. Otot wanita untuk membina tamadun, bukan mempertahankannya. That's our job (menepuk dada yang tegap). Ahahahaha

Wanita tidak berdosa jika tidak memimpin. Mereka bebas dari 'bebanan' itu, manakala lelaki, mereka terpaksa memimpin banyak perkara. Most of the things are for me and unto my God, and to the women out there. Lelaki tidak boleh lari dari kewajipan memimpin isteri, anak dan sebagainya. Berdosa. Bayangkanlah puasa itu boleh gugur kewajipannya; agak-agak ada tak mana-mana manusia yang mau terus melaksanakannya? Maksudnya, wanita janganlah kalut megalomania, berdiri pada rostrum mempertahankan kepimpinan wanita. Tuhan sudah lepas anda dari kewajipan, kamu sibuk nak. Entah kewajipan lain sempurna atau belum, wallahualam.

Hah, best kan jadi wanita Muslim? Jangan dengar dakyah Barat yang mengatakan wanita itu dipandang rendah dalam Islam. Orang Barat itu jahil maka logiknya kalau kamu terikut-ikut dengan mereka, kamu lagilah jahil. Berbangga menjadi Muslimah, wanita paling suci di dunia, jika dipenuhi segala tuntutan Islam itu sendiri. And we; Muslimin are proud to work for you beautiful ladies. Dengan kudrat kami, akan kami pertahankan korang semua (ecececececehhh).

p/s: mula-mula ingat nak tulis kesemulajadian tarikan wanita perempuan atau bicara hati lelaki dan perempuan. Tapi jemari rebel, saya OK. Salaam.

Comments

Popular Posts