Amanah

ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH

Hello guys. Ini entri penuh kekok ke-2 saya untuk hari neh and yes, the awkwardness refuses to go away. Jadi di sinilah saya, duduk di atas bangku plastik coklat di sisi suatu jasad kejanggalan sedang menulis dengan rasa janggal. Eerie; that's what I'm suffering over here.

Dua, tiga minggu neh, saya rasa amat tenang. Walaupun kerja kemain berlambak, saya rasa puas hati. Sebab apa? Well, I was being appointed to accomplish maaaaany activities. Amanah tu, pada mulanya saya rasakan amat berat, macam Ayyuhal Syabab; saya macam mau menangis jaa di sudut surau, mengenangkan prestasi saya. Mesti buruk nanti.

Ajaibnya, saya mampu laksanakan. Seriously, I never thought that I could, not without my lajnah-mates aid. They helped me with so many things; the preparation, the execution, tentative arrangement, publicity, et cetera. Saya sangat sayang lajnah saya (for the record: Lajnah Akademik & Tarbiyyah).

Berkenaan seminar, sama jugak; classmates helped a damn much. Dilantik jadi AJK Peralatan dan Persiapan Dewan (karma??) oleh Ooi selaku pengarah projek, saya redha. Yalah, nda ramai oang, so nda banyak pilihan. Saya huru-hara ke sana ke mari, dan dengan ihsan Zulfadhli, saya berjaya penuhi tanggungjawab (walaupun ada lagged.

Dalam pelaksanaan tugasan berkumpulan, saya sangat lalai. Terpaksalah serahkan tugas membentang kepada Ewi, sudahlah dia yang buat tu slide. Saya yang masih terawang-awang jahil, atas kolaborasi yang excessive dari Ewi (Ewi, kau terlalu memanjakan saya) berjaya melaksanakan tugasan dengan--saya kira--agak menarik. Hahaha, puji diri :P.

Ada sesuatu dalam pemberian amanah itu yang kita boleh iktiraf sebagai suatu penganugerahan, saya rasa. When we realize how important we're in an event/organization, kita akan mulai rasa dihargai, rasa menghargai diri-sendiri. Dan apabila kita bubuh sedikit rempah kesedaran khilafiyyah, kita akan rasa tenang. Best. Selalulah bergantung harap pada Allah jika ada amanah.

Maghrib sudah dekat, saya paused jap. Kbai.

Comments

Popular Posts