Berani, Berdepanlah!

Entah kenapa saya letak gambar neh :S
ASSALAMU`ALAIKUM WARAHMATULLAH
Hahahahahaha. Hebatkan? Dalam sibuk-sibuk menyiapkan tugasan, sempat pulak saya menulis satu entri. Ini entri baik punya, untuk semua yang saya gelar sebagai kawan. So, yang rasa dia bukan kawan saya, sila gunakan pintu belakang untuk keluar. Bah! Lame joke~

Apapun, hanya mau bagi peringatan: guys, don't look yourself as being inferior with others. Jangan pernah pandang rendah diri kamu, sekadar merendah diri. Kamu ada keunikan yang orang lain tiada, and it's hard to admit it: you have yourself. Yang mana ini, tiada orang lain akan mampu miliki.

Mereka yang menghina kamu, mereka boleh pergi neraka dengan kutukan mereka. Suruh mereka kemas barang dan beredar dari maktab ini, kerana institut ini hanya untuk mereka yang berjiwa guru, dan betul-betul-betul mau jai guru. Bukan sekadar mengejar elaun, mencari jodoh dan sebagainya. Asal saja tujuan kamu jelas, maka biar tsunami melanda maktab ini, jangan berganjak (well, ini kemengarutan gila. You can run).

The thing is: mereka lebih buruk dari kamu. Cuba pandang cermin, apa kamu nampak? Hah, begitulah orang akan lambat-laun nampak kamu, jika tidak berubah (meaning: if you see an ugly and unconvinced guy/gal towards him/herself, then be it). It all starts from you: yes YOU!

Bila kita sudah mahir mendefinisi diri-sendiri, jangan pernah takut untuk berdepan mereka yang masih keliru, masih buta dengan diri-sendiri. Berdiri depan mereka, speak it out! Show it! Memang sukar gila babun, but then, it worth.

Itu saja. Kbai.

Comments

Popular Posts